top of page

Våra tjänster

Hemdekoration och tillbehör

Vi ger dig mer tid till
det du tycker om

.

11062b_9121862a4dee42ebab28a177c75d33ab~mv2.jpg

Vi ger dig hjälp när du
behöver det 

Vi är er behjälpliga vid exempelvis dödsbotömningar. Vi åtar oss att tömma och forsla bort möbler, skräp och återvinning enligt era önskemål.

 

Vi erbjuder även hjälp med flyttstädning om det behovet finns. 

flytt

Vi ger dig garantier, för att flytten ska gå smidigt

.

156d8753109c46ec81d88d172654bedf.jpg

Vi ger dig chans att
fokusera på det viktiga

Vi kan även erbjuda er hjälp med textilrengöring av soffor, sängar, mattor mm. Fråga oss så berättar vi mer. 

Konferensrum

Vi ger dig chans att
fokusera på det viktiga

.

d6e531_39c259c1cdb84858a1aa87a7f5657036~mv2.jpg

Vi ger dig slutstäd & underhåll
av byggarbetsplatser

Vi har hängavtal med Byggnads samt ID06 för vår personal.

Vi kan även erbjuda personal med liftutbildning för arbete på höga höjder.

Städ
Fastighetsservice

Vi har yrkesbevis från SRY (Servicebranschens yrkesnämnd)

Vi deltar i Energikontor i Norrs projekt för att strategiskt arbeta med energi-, klimat- och hållbarhetsfrågor.

Hemstädning

Hemstädning

Vi är ödmjukt medvetna om att det kan vara ett stort steg att släppa in okända människor i sitt eget hem.

Vi inleder därför alltid med ett kostnadsfritt besök av vår arbetsledare där ni tillsammans bestämmer upplägget som passar er allra bäst.

Ska vi alltid torka ur er mikrovågsugn? Ska vi strunta i att dammsuga eftersom ni ändå har robotdammsugare?

Vill ni att vi bäddar era sängar? Vi individanpassar alla våra hemstädningar. På mötet går vi även igenom hur vi hanterar nycklar, koder, larm, eventuella husdjur eller oväntade besök av svärmor. Och så vidare…

Utifrån era önskemål så kommer vi sedan fram till hur ofta och hur länge vi ska städa och sedan utser vi dag och tid för detta. Vi kommer tilldela er 1-2 städerskor som utför jobbet, så ni vet att det inte dyker upp olika människor varje gång.

När vi städat hos er några gånger så pratas vi vid igen.

Är ni missnöjda med något? Är det något i uppdraget ni vill få ändrat? Ska vi lägga till städning av bastun ändå? Vi uppmuntrar alla våra kunder att påpeka det som kan bli bättre – för bara om ni är helt nöjda kommer vi få behålla er som kunder och det vill vi verkligen. 

Vi föreslår oftast att vi inleder er hemstädning med en storstädning. Med en ordentlig rengöring som start, så har vi lättare att göra ett bra jobb framöver.

Vill ni bara ha en storstädning? Det fixar vi också, ring eller maila oss så bokar vi in ett möte så vi ser hur vi kan hjälpa er. 

Läs mer om våra tjänster och villkor under ”FAQ”

Flyttstädnin

Flyttstädning

Att flytta till en ny bostad innebär oftast något positivt; ett nytt kapitel i livet startar. Baksidan på myntet brukar dock visa sig när allt man äger ska gås igenom. Saker ska sorteras, kastas och packas försiktigt. Sedan nästan samma procedur på nästa adress när allt ska komma iordning och bli fint igen.

Flyttstädningen som grädde på moset kan knäcka den bästa, men vi finns här om ni vill slippa den biten.

Bokar ni vår flyttstädning så garanterar vi att ni får godkänt vid besiktningen. Skulle ni inte göra det så åtar vi de eventuella brister som påpekas, givetvis kostnadsfritt.

Vid en flyttstädning så lämnar vi alltid fast pris, efter besiktning av er lägenhet eller ert hus. Vi informerar er om exakt vad som ingår i vårt pris, gör upp om eventuella tillägg ni önskar och skriver sedan kontrakt.

För att kunna göra ett bra jobb vill vi ha 2 hela dagar på oss att städa och lämnar därefter över nyckeln påföljande vardag, om inget annat avtalas.

Ibland måste vi kanske jobba snabbare och då gör vi allt för att vara flexibla så vi kan möta era krav.

Prisexempel

Enbart efter hembesök. Annars löpande taxa

Läs på, på Skatteverkets sida för att se till så ni kvalificerar er för rutavdrag. Observera att dödsbon tyvärr inte gör det.

 

Läs mer om våra tjänster och villkor under ”FAQ”

Kontorsstädning

Kontorsstädning

I dagsläget så städar vi både kontor, skolor, arbetsbaracker, gymanläggningar, arbetarbostäder mm.

Varje uppdrag ser dock olika ut, så vid en bokning eller intresseförfrågan så kommer vår arbetsledare alltid ut till er på ett första kostnadsfritt besök. Där går ni tillsammans igenom upplägget som passar er allra bäst och utifrån det kan vi prissätta och planera in den hjälp ni behöver.

Ska vi låta era skrivbord vara men tömma papperskorgarna? Vill ni helst att vi städar på kvällen så det är rent när ni kommer på morgonen? Behöver vissa områden endast städas varannan gång?

När vi städat hos er några gånger så pratas vi vid igen. Är ni missnöjda med något? Är det något i uppdraget ni vill få ändrat? Ska vi lägga till städning av bastun ändå? Vi uppmuntrar alla våra kunder att påpeka det som kan bli bättre – för bara om ni är helt nöjda kommer vi få behålla er som kunder och det vill vi verkligen.

Vi föreslår oftast att vi inleder med en storstädning. Med en ordentlig rengöring som start, så har vi lättare att göra ett bra jobb framöver.

 

Låt oss även hjälpa er med att hålla koll på och fylla upp era förbrukningsartiklar på företaget. När vi ändå är på plats och städar så passar vi på att byta ut disktrasan, fylla upp toalettpappret och se till så kaffet absolut inte tar slut. Ni betalar för det som används, ni slipper lagerhålla och ni slipper dessutom arbetet med beställningar, påfyllningar mm. Kostnaden kommer på samma faktura som städningen så även er administration minskar ytterligare. Kontakta oss så berättar vi mer.
 

Vi erbjuder även hjälp med fönsterputsning, golvvård, byggstädningar mm. Se respektive beskrivning av våra olika affärsområden eller boka in ett möte så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa er med helheten.

 

Läs mer om våra tjänster och villkor under ”FAQ”.

Byggstädning

Byggstädning

En hel och ren arbetsplats är en förutsättning för att kunna arbeta säkert, oavsett om projektet är i byggnationsstadiet eller i produktion.


Många avvikelser och tillbud på en arbetsplats orsakas idag av saker som lätt hade kunnat förhindrats, om man bara höll området fritt från löst liggande material och annat bråte. För att inte tala om brandrisken!


Vårt team kan erbjuda en säker och effektiv åtgärdsplan specialanpassad för just ert bygge. Besiktningsprotokoll upprättas före och efter arbetet för att identifiera och dokumentera arbetets gång.

 

Under byggtiden håller vi efter baracker, fikarum, toaletter med mera, så ni kan fokusera på bygget.

Vi erbjuder även selektiv rivning och bortforsling av material för sortering och återvinning.

 

Vi har hängavtal med byggnads och ID06 för vår personal. Detta innebär att vi tryggt kan erbjuda er hjälp med både underhåll av era byggarbetsplatser och slutstädning efter renoveringar och nybyggnationer. Vår personal är utbildad för arbete på höga höjder.

För offert eller bokning

Vi inleder med ett kostnadsfritt platsbesök med vår arbetsledare. Tillsammans gör vi sedan upp om löpande debitering eller fastpris samt slutdatum inför besiktning. Vi håller alltid uppsatt tidsplan, om uppdraget i övrigt är oförändrat. Ni ska kunna lita på att vi blir klara i tid!


Önskar ni referenser?

Vi har hittills hjälpt NYAB, TN Bygg, NTT Total Tech, Nåiden, SA Englund, Byggcity med flera. Vi lämnar med varm hand kontaktuppgifter till berörda inom respektive företag. 

Läs mer om våra tjänster och villkor under  ”FAQ”.

Golvvård

Golvvård & textilrengöring

Här uppe i norr struttar vi inte runt barfota speciellt ofta, även om tanken är lockande, men att få gå på ett skinande rent golv är ändock en underbar känsla. 

Att skapa förtroende hos kunder, medarbetare och besökare börjar redan i entrén till er arbetsplats. Vi ser till så att det ser rent och snyggt ut så era golv duger till både kung och drottning att skrida fram på, barfota eller inte. Hos de allra flesta företag så har man redan sett till att golvytorna får regelbunden städning, men vi erbjuder alltså lite extra kärlek till golven.

Hemligheten är att använda bra skurmaskiner och en polering som gör era gamla och smutsiga golv som nya. Golvvård förlänger golvets livslängd och är därmed ett ekonomiskt bra beslut. Det är dock viktigt att golvvården görs i tid och att vi sedan regelmässigt får underhålla dem för att bevara en fin yta och minska materialskador. Sista stycket: Ps. Vi har företagskunder som berättat att deras besökare börjat ta av sig skorna i entrén efter att vi varit framme… Inget dåligt betyg! 

 

Det är gratis att dra in smutsen, men det kostar att få ut den. Börja i tid! 

Det finns inga underhållsfria golv och det finns en drös olika golvmaterial. Trä, laminat, plast, gummi, linoleum, keramiska golv, konstbetong, betong, och textil… Alla har olika egenskaper och kräver olika skydd samt underhåll. Vi har utbildat oss för att kunna hjälpa er med den bästa golvvården och besitter kunskapen att väcka trötta golv till liv. 

Vi kan även erbjuda er hjälp med textilrengöring av soffor, sängar, mattor mm. Fråga oss så berättar vi mer.

Boka ett kostnadsfritt platsbesök med vår arbetsledare så tittar vi på hur vi kan hjälpa er.


Golvvård och sofftvätt hos privatpersoner då? Självklart! Vi är bara ett samtal eller ett email bort.


Ps. Vi har kunder som berättat att besökare börjat ta av sig skorna i entrén efter att vi varit framme…

Inget dåligt betyg! Det är gratis att dra in smutsen, men det kostar att få ut den. Börja i tid. 

Läs mer om våra tjänster och villkor under ”FAQ”.

Fönsterputsning

Fönsterputsning

Vår, sommar och höst är högsäsong för våra populära fönsterputsningar. Vi har utrustning och kunskap för att rengöra fönster även på hög höjd med teleskopskaft, via skylift eller liknande.

För putsning av ”vanliga” fönster hos privatpersoner så lämnar vi fastpris per fönster och behöver inte inspektera objektet innan putsning. För stora fönster, fönster med spröjs, fönster av äldre modell eller vid arbete på höga höjder så sker individuell prissättning efter platsbesök.


Boka in ett kostnadsfritt platsbesök av vår arbetsledare så ser vi hur vi bäst kan hjälpa er med era fönster.

Priser privatpersoner:

350kr/h efter RUT

I priserna ingår avtorkning av karm invändigt. Vi vill gärna att ni plockar bort blommor och prydnadssaker innan vi startar, om ni inte vill att vi hjälper er även med detta mot ett tillägg.

Fasta avgifter på 295 kr tillkommer. Prisexemplen är inklusive rutavdrag och med moms. Det är alltså den summan ni betalar. 

Priser företag:

Kontakta oss för kostnadsfri offert!

Läs mer om våra tjänster och villkor under ”FAQ”.

Dödsbotömning

Dödsbon, flytthjälp mm

 

Vi hjälper er gärna med det både mentalt och fysiskt tunga jobbet att tömma hus och lägenheter efter dödsfall. Vi åtar oss att tömma och forsla bort möbler, skräp och återvinning enligt era önskemål.

Vi kan även i mindre skala även åta oss att flytta delar av bohag eller kontor, vi erbjuder dock inte helhetslösningar för flytt av ert hem, utan hänvisar då till regelrätta flyttfirmor istället.

Vi hjälper er givetvis även med flyttstädningen. Se separat information här på hemsidan.

Observera att uppdrag gentemot dödsbon inte kvalificerar sig till rutavdrag.

 

Boka in en kostnadsfri besiktning med vår arbetsledare.

 

Läs mer om våra tjänster och villkor under ” FAQ”.

FAQ

Sekretess
All vår personal undertecknar vid anställning ett sekretessavtal för att skydda dig som kund. Vi delar aldrig med oss om information kring hur det ser ut hos våra kunder, eller ens var vi städar. Avtalet finns att läsa om ni vill ha det skickat till er.

 

Försäkring
Vi har en ansvarsförsäkring på upp till 10 miljoner kronor om olyckan skulle vara framme.

Om- och avbokningar

Precis som i många andra branscher som frisörer, vårdcentraler osv så kommer ej avbokade tillfällen att debiteras.

Avbokning skall ske senast två arbetsdagar innan bokat tillfälle.


En städning som ska avbokas och infaller på en onsdag måste således avbokas senast kl 15.00 på
måndagen. En inbokad städning på en måndag måste senast avbokas torsdagen veckan innan. Läs mer
om våra kontorstider nedan.


Dessa avbokningsvillkor gäller även vid sjukdom. Vi förstår att det är svårt att veta om man blir sjuk i
förskott, men vi bemannar efter bokningsläget och kan inte stå med personal som ska avlönas, men utan
debitering. Vi har försökt vara otroligt gentila med detta under hela pandemin, men behöver göra denna
förändring nu för att klara vårt arbete.

Uppsägningstid

För att du ska känna dig så trygg som möjligt med att anlita oss så har vi endast 14 dagars uppsägningstid. Givetvis vill vi aldrig att du ska säga upp ditt avtal med oss och just därför vill vi inte heller binda upp dig. Vi vill att du ska fortsätta anlita oss år efter år, för att du vill det, inte för att du sitter fast i ett långt avtal.
Individuella avtal upprättade mellan oss och er gäller givetvis över denna generellt förskrivna text.

Får man vara hemma?
Vi får ofta frågan om man får vara hemma medan vi städar. Givetvis får ni det, det är ert eget hem, dock rekommenderar vi arbetsro till våra städerskor för att de ska kunna jobba så effektivt och snabbt som möjligt. Det gör alltså att det kanske tar längre tid än normalt om hundar, barn och även vuxna är hemma samtidigt, men det är alltid ert beslut! I tider av Corona önskar vi träffa så få människor som möjligt, för både er och vår säkerhet.

 

Vad ingår egentligen när ni städar?
För varje enskild kund så upprättar vi en manual där vi nedtecknar precis det ni önskar hjälp med. Varje adress har olika önskemål och vi vill gärna träffa så rätt som möjligt när vi städar hos er. Detta gäller både hemstädningar, kontorsstädningar mm. Vid flyttstädning har vi ett särskilt dokument som beskriver vad som ingår i detta uppdrag. Fråga gärna mer så berättar vi!

Rutavdrag – vad gäller?
Våra prisexempel för hemstädning presenteras efter reduktion med rutavdraget, som syftar på den reform som möjliggör skatteavdrag på hushållsnära tjänster i Sverige. Bokstavskombinationen springer ur; rengöring, underhåll och tvätt. Skattereduktionen är på maximalt 50% av arbetskostnaden, och får maximalt uppgå till 50 000 kr per person och år.

För att utnyttja rutavdraget vid flyttstädning måste du helt eller delvis bo i bostaden där tjänsten utförs. Även fritidshus, andelslägenhet eller en stuga som du äger eller hyr för kortare eller längre tid räknas som bostad. Du behöver inte äga bostaden som du bor i för att ha rätt till rutavdrag. Om du har dubbel bosättning räknas båda bostäderna som bostad.

Det är upp till varje enskild kund att ta reda på om ni kvalificerar er för detta avdrag, för alla de olika tjänster vi erbjuder. Om ni mot förmodan inte skulle göra det så har vi rätt att fakturera er kvarvarande summa som avdraget skulle utgjort. Läs mer HÄR!

På alla våra fakturor specificeras fasta avgifter som framkörningsavgift, rengöringsmedel och faktureringsavgift. Detta beror på att vi inte får inkludera dessa kostnader i det totala priset som vi gör rutavdrag på, utan endast vår arbetstid är berättigad till detta. Rutavdrag är endast tillgängligt för privatpersoner.

 

Är det olika städerskor varje gång?
Vår ambition är att ni som abonnemangskund tilldelas 1-2 städerskor beroende på frekvensen vi städar hos er. Vissa arbeten kan kräva fler personer och vid sjukdom, ledighet eller annat frånfälle så kan vi behöva ersätta er ordinarie städerska med någon annan. Vem som än städar hos er så vill ni att ni ska vara helt nöjda med vårt jobb!

 

Ni har mycket utländsk arbetskraft, hur vet jag att de behandlas väl?
På Labro är vi ett team, där alla har en plats att fylla. Mår vår personal bra, så mår våra kunder bra och då mår företaget bra. Det är ett samspel som blir hållbart att värna om. All vår arbetskraft har löner som ligger i nivå eller över de nationella riktlinjer som finns uppsatta. Vi har försäkringar som skyddar alla anställda på jobbet och vi är väldigt måna om vår trivsel och teamkänsla.

bottom of page